tirsdag den 11. november 2014

Tysk folkedans

I undrer jeg måske over hvorfor jeg laver et indlæg omkring tysk folkedans?... Det er faktisk slet ikke så mærkeligt endda, for jeg er nemlig begyndt på det tyske folkedans hold på min skole!
Grunden til at vi overhovedet har det, er at min tyskklasse deltager i noget, som hedder Houston Fest. Houston Fest er en kæmpe tysk konkurrence, hvor man kan deltage i alt muligt tysk, lige fra tyske digte, kagemand huse, læseprøver og tysk folkedans! Det er et ret stort event for min tyskklasse, og det er noget vi kommer til at bruge rigtig meget tid på, nær konkurrencen nærmer sig.
Mr. Johnson spurgte om der var nogen i klassen der havde lyst til at prøve kræfter med folkedans, og Puck og jeg syntes det lød meget sjovt, og det er det skam også! Som består holdet af Puck og mig, sammen med Ashley, Rose, Victor og Brian + 4 andre som jeg ikke rigtig kender, da de har et lavere niveau tysk end vi har.
Indtil videre har vi haft 2 prøver, og det er helt vildt hyggeligt. Vi har kun lært 2 danse (vi skal lære 5!) som vi øver på. Grunden til vi kun har lært 2 er at vi har en professionel træner (som skal undervise os 2 eller 3 gange i alt), som lærer os dansene, men vi skal selv øve, og det er ikke ligefrem nogle vildt nemme danse. F.eks. er der et trin hvor drengene skal svinge pigerne rundt i luften, og det kan være ret svært.

2 kommentarer:

  1. Haha det lyder bare skønherligt! :D Blev simpelthen så glad da jeg læste det! ;) Du må lige lære dem Elses vidunderlige fif :D <3 Håber du har det godt, savner dig knus og bøllekram Nina! :D <333

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha - det er det i hvert fald Nina! Jeg havder det rigtig godt, men jeg savner godt nok dig og alle mine bøller <3
      Blev så glad da jeg så der var en kommentar fra dig :-)

      Slet