onsdag den 26. november 2014

Min 18 års fødselsdag

Tirsdag d. 25 november var det min 18 års fødselsdag!!
Det var ret mærkeligt at fejre dagen alene, for som tvilling er jeg vant til at det altid er min og min brors fødselsdag, men herover var det bare min dag... Jeg blev oppe til ca. kl. 1 den dag for at snakke lidt med ham inden han skulle i skole, for jeg vidste jeg ikke ville få tid på et andet tidspunkt, og når vi nu ikke kunne fejre det sammen, ville jeg i det mindste lige kun sige tillykke til ham. Efter det åbnede jeg også min gave fra mine forældre i Danmark. De havde givet mig pakken dagen inden jeg forlod DK, så den har bare ligget i bunden af mit skab de sidste 3 måneder, og det har været svært ikke at kigge! Jeg fik et par Georg Jensen øreringe, en ring som har været min mors og en lille bog med citater i. Da jeg havde åbnet den gik jeg seng, for jeg vidste at det ville blive en meget lang dag. og jeg fik i den grad ret!
Da jeg kom ned om morgen havde min værtsmor været henne for at købe donuts, og jeg fik en masse tegninger og små ting som mine værtssøstre havde lavet. Jeg mødte Puck om morgen inden skolen begyndte, og hun gav mig en ballon der sagde: "Happy Birthday!". På min skole er det en tradition at ens venner giver en balloner så alle kan se at det er din fødselsdag, så hun ville være sikker på at jeg også fik en :-)
I stedet for at gå til først time skulle jeg hen til performance hallen for at deltage i Honor Roll ceremonien. Jeg fik noget kaldet A-Honor Roll som er for de elever der kun har fået A'er, så jeg i den første gruppe der blev kaldt op. Når de kaldte ens navn skulle man bare komme op og give rektoren hånden og tage imod sit diplom, men fordi det var Mr. Maz som kaldte os op, og han vidste det var min fødselsdag (han er vejlederen på kontoret hvor jeg han en klasse) så han fik alle sammen til at synge for mig!!
Efter ceremonien var ovre gik jeg til min 2. periode, hvor jeg kom en smule forsent fordi det tog lidt mere end en time for alle at få deres diplommer. Da jeg kom ind råbte de allesammen tillykke og på mit bord lå der chips, slik og chokolade og på min stol var der bundet 3 balloner! De to piger som jeg sidder ved siden af havde set på facebook at det var min fødselsdag så de havde købt dem til mig, fordi de ville være sikker på at jeg havde en rigtig amerikansk fødselsdag :-) Min lærer syntes selvfølgelig også at jeg skulle synges for der, og da det var den sidste dag inden Thanksgiving break, så vi "How I Met Your Mother - Slapsgiving".
I teater lærte jeg at min skole har en til fødseldags tradition. De stikker dollarsedler fast til din trøje med sikkerhedsnåle! Jeg syntes det var en smule mærkeligt, men sådan gør de åbenbart....
Til frokost sad jeg og snakkede med mine venner, og Jack ville prøve og smage et stykke lakrids, hvilket han på inden måde kunne lide!!!

Da jeg kom til min tysk time var halvdelen af klassen der ikke, og jeg så at det var dem som jeg snakker med mest med der manglede. Det syntes jeg var lidt trist, men tænkte at de nok var på en fieldtrip eller sådan noget... Jeg syntes dog det var lidt mærkeligt at Puck ikke var der, for jeg havde set hende om morgen, men jeg tænkte at hun nok bare var forsinket eller sådan noget. Hr. Johnson begynder at undervise, men 5 minutter senere banker det på døren og jeg finder ud af hvor alle var henne. De stod allesammen uden for døren for at overraske mig med en "surprise" party!! De havde købt en kage som de havde sat 18 lys i, og andre små gaver - de havde over i købet festhatte med! Selv Hr. Johnson gav mig chokolade og en blyant der sagde tillykke på tysk, haha! Det var virkelig hyggeligt og helt uventet!

Efter skole tog Puck med mig hjem, hvor jeg fik en gave af Aly og Seth - nogle skoleting + et rejsetoilet sæt, til når vi skal til Illinois for at fejre jul :-)
Da vi havde fået aftensmad tog Puck og jeg til Sweet Frog for at mødes med Emily for at få frosen Jogurt. Bagefter kørte vi allesammen til Campaigners (hvor vi måske kom ca. en halv time forsent....) Vi hyggede os som sædvanligt men efter lektionen gik lyset pludselig, ud og Jeremy kommer gående ud med en lysestage mens de synger fødselsdagssang! Jeg får lov til at beholde lyset som min "gave" sammen med en masse tærter som var tilovers fra Thanksgiving middagen vi til klub om mandagen. Aly og jeg besluttet dog dagen efter at vi på ingen måde kan spise så meget, og da vi allerede har 3 tærter til vores Thanksgiving middag, tager vi dem i stedet for med i bilen og kører rundt i bilen for at finde nogle hjemløse (som der desværre er en del af i Houston) og give dem til.
Efter Campaigners er ovre tager Puck, Emily, Briana og jeg over i Kroger for bare at gøre et eller andet, og der ser vi nogle scootere som egentlig for gamle mennesker eller gangbesværede, men da det var ret sent om aften og får vi lov til at køre på dem af medarbejderne der! De kan ikke køre særlig hurtigt (kun omkring 10 km/t), men vi afholdte alligevel et lille ræs og havde det super skægt!!!


Det var en virkelig godt fødselsdag, og jeg havde det bare så sjovt! Jeg havde slet ikke troet at så mange ville fejre mig :-)

Mig med mine balloner  og mit A-Honor Roll Certificate, efter en lang men god dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar