mandag den 29. december 2014

Jul i Illinois

Den første dag vi var i Illinois (d. 23 december) brugte vi det meste af vores tid på at være sammen med Aly's forældre og hendes lillesøster Meg, som også var hjemme for at holde jul. Om aften tog alle os piger dog hen for at få ordnede negle - det er vel kun jul en gang om året! Pigerne kunne selvfølgelig ikke bestemme sig for hvilken farve de ville have, så de fik en farve på hver hånd, haha. Mens vi sad og ventede på at det blev vores tur, løb pigerne rundt omkring i butikken, og de blev alle tre ved med at tabe neglelakflaskerne ned på fliserne, men overraskende nok gik de ikke i stykker. Da det endelig er vores tur, taber Aly så hendes flaske på gulvet, og den går i tusind stykker, og der er neglelak OVERALT på gulvet!! Det var ret ironisk, fordi pigerne havde tabt deres så mange gange, men den ene gang Aly taber hendes, går den selvfølgelig i stykker!

Dagen efter var det den 24 december (juleaften!). Jeg kunne selvfølgelig ikke få lov til at sove længe, så pigerne var nede i kælderen (hvor jeg sov) allerede klokken 8.Juleaften var ret mærkelig på mange måder, fordi jeg er vant til at gøre det sammen hver eneste år, men i år var det fuldstændig anderledes end det jeg var vant til. Om morgen var Aly, Meg og jeg ude for at shoppe lidt og om eftermiddagen sad vi og så julefilm, hvilket var hyggeligt nok! Jeg fik også lige tid til at Skype lidt med min familie i Danmark, hvilket var en smule hårdt, fordi jeg rigtig gerne ville have været der hjemme sammen med dem. 

Om aften fik vi kalkun og stuffing (ingen juleand eller flæskesteg i år...) og julesmåkager. Da vi var færdige med at spise gik vi hen for at åbne julegaverne fra hinanden. Det var ret mærkelig ikke at danse om juletræet, men det gør man altså ikke i USA! Jeg fik en masse tegninger og hjemmelavede smykker fra pigerne, og en masse andre små gaver fra Aly og Seth. 

Den 25 december om morgen, blev jeg vækket allerede klokken 6, for julemanden havde jo været der, mens vi sov, så nu skulle vi til og åbne julegaver for anden gang (hvilket jeg bestemt ikke klager over! Efter vi havde åbnet vores stocking, skulle i kirke. Aly's forældre er katolske, så det var en ret anderledes gudstjeneste end det jeg er vant til. Efter kirke blev vi bare hjemme resten af dagen og så TV og hyggede os. 

Det var en meget anderledes jul end hvad jeg er vant til, og selvom det var meget hyggeligt, hamler det altså ikke op med jul i Danmark! 

De er klar til at åbne gaver!


Mine forældre i DK sendte en julegave til Aly og Seth

Vi måtte kæmpe en hård kamp for at få et familie billede (det involverede en masse tårer!) men det lykkedes os til sidst, sådan da...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar