fredag den 26. december 2014

Turen til Illinois

Lørdag og søndag gik mest med at pakke til vores tur til Illinois, og da vi ikke havde super meget plads til baggage var det en smule udfordrende. Jeg var nødt til at begrænse mig til en lille håndbaggage kuffert, hvilket tog lidt tid, da vi skulle være væk i 2 uger, og jeg skulle også have alle mine julegaver med. Det lykkes mig dog til sidst, at proppe det hele ned i den lille kuffert.
Om aften kom Emily og hentede mig, for at hygge lidt. Vi valgte at køre over til en af hendes venner som har en tysk udvekslingsstudent boende, fordi hun syntes at det kunne være sjovt for mig at møde ham. De var begge rigtig rare, men Jannick (udvekslingsstudenten) har en virkelig stærk accent!!! Emily kunne nærmest ikke forstå ham, og jeg snakkede noget tysk med ham, fordi det var nærmest lige saålet at forstå! Vi blev der ret længe, men til sidst var vi nødt til at tage hjem fordi, at jeg skulle rigtig tidligt op, fordi vi skulle køre omkring kl. 7 den næste morgen.

Jeg var ret træt den næste morgen, men det glemte jeg ret hurtigt, for jeg var rigtig spaendt på at tage til Illinois. Det ville nemlig vaere den første gang siden jeg kom her, at jeg vil vaere mere end en time væk fra Houston. Det lykkedes os ikke helt at komme afsted til tiden, fordi at pigerne ikke kunne beslutte sig for hvad de ville have på. Det lykkes os dog endelig at komme afsted omkring kl 8. Turen til Illinois er rigtig lang (det tog os omkring 6 timer bare for at komme ud af Texas!) så vi var nødt til at gøre det over 2 dage. Den første dag var planen at vi skulle overnatte i en lille by, Pocahontas i Arkansas, som er en meget lille by i midten af igenting, men den er meget hyggelig. For at vaere ærlig havde jeg lidt frygtet køreturen, fordi pigerne meget nemt kan komme op og skændes naar de sider så tæt sammen i bilen, og specielt naar det var i saålang tid. Det gik dog okay det meste af tiden, da de havde en masse ting til at underholde sig. Der var kun nogle få episoder den første dag, så det kunne have været meget værre. Vi holdte pauser ca. en gang hver anden time, for lige at strække ben, eller få en smule og spise.

Vi ankom til Pocahontas omkring kl 19, så vi tig direkte hen til en restaurant for at få aftensmad, og da vi kom tilbage til motellet gik vi nærmest direkte i seng. Vi havde to værelser, og jeg skulle dele med Lucy og Tessa. De var heldigvis begge to meget trætte efter en lang dag, så de faldt meget hurtigt i søvn.

Næste dag stod vi meget tidligt op, fordi vi gerne ville komme af sted så tidligt som muligt. Vi stoppede forbi McDonalds for at få noget morgenmad, og stoppede ved en drive-tru for at få frokostet par timer senere. Den dag kørte vi igennem baade Missouri og et godt stykke af Illinois, men de Stater er ikke særlig store sammenlignet med Texas og Arkansas, så vi kørte kun indtil kl. 13 den dag. Da vi ankom til Aly's forældres hus, stod de og ventede på os udenfor, og det første hendes mor gjorde da hun så mig, var at give mig et kæmpe kram, og sige at hun havde glædet sig rigtig meget til at møde mig.
Pigerne underholder sig selv med at se film


Ingen kommentarer:

Send en kommentar