mandag den 19. januar 2015

Enchanted Rock

Den her weekend har været noget udsædvanlig. Jeg var nemlig på en roadtrip med Emily og hendes mor, og det var bare så fedt!
Emily spurgte mig torsdag, om jeg skulle noget den her weekend, fordi hun og Jane Ann (hendes mor) gerne ville tage mig med på en roadtrip til Enchanted Rock, da de syntes det var på tide at jeg fik set noget mere af Texas!
Det kunne jeg heldigvis godt, så tidligt lørdag morgen kørte vi til Fredericksberg, der ligger cirka 4 timer væk. Det var en vildt hyggelig tur derop! Emily og jeg sad på bagsædet og så "Gossip Girl", sang Country sange (vi er vel i Texas!) og hyggede os. På vej derop stoppede vi på Buc-ee's, som er en virkelig stor og kendt tankstations kæde. Det var mega stort og de havde alt muligt derinde! 
Da vi endelig nåede Fredericksberg var vi vildt sultene, og stoppede op for at få noget og spise. Fredericksberg er en gammel tysk by, så vi spiste på en tysk restaurant, og fik os en Wiener Schnitzel. Om eftermiddagen gik vi lidt rundt i byen, som har en masse små søde butikker. Da det blev aften tog vi i biffen og så "American Snipper". Det var en super god film, men jeg må nok indrømme at jeg holdte mig for øjnene en god del af den. Bagefter tog vi ud for at få noget sent aftensmad og derefter tog vi hen på hotellet for at sove. 

Søndag skulle vi tidligt op for at få morgenmad og køre det sidste stykke ud til stenen. Turen fra Fredericksberg til Enchanted Rock var virkelig flot. Det var noget helt andet landskab end jeg er vant til at se i Houston, som er meget fladt. Du følte virkelig at du var ude midt i ingenting! 
Det var kun Emily og jeg der skulle bestige stenen, da Jane Ann har et dårligt knæ. Det tog os ikke lang tid at komme op på toppen, og da vi var deroppe nød udsigten. Oppe på toppen fandt vi ud af at der er en grotte inde i stenen, og den var vi jo nødt til at undersøge! Det viste sig at grotten var vildt lang, og meget smal! Det tog os omkring en time at komme igennem den, og da vi endelig kom ud var vi nok halvejs nede af stenen! Vi var kommet ud på den anden side så vi var nødt til at gå rundt omkring den, for at nå tilbage til hvor Jane Ann ventede på os. 

(Her er en masse billeder derfra!)













Da vi havde været der et par timer, besluttede vi os for at tage et smut til Austin! Emily og jeg var rimelig trætte efter vores bjergbestigning, faldt vi i søvn på bagsædet! Omkring 2 timer senere var vi i Austin. Austin er Texas's hovedstad, men er en del mindre end Houston. Der bor kun omkring 2 millioner der, i modsætningen til Houston's 6 millioner. Der er også mange folk der cykler der, hvorimod nærmest alle i Houston kører i bil. 
Vi tog hen for at se the Capitol (folketings bygningen) hvilket var meget interessant. Alting er så nyt i Amerika, så det er vildt  mærkeligt og være inde i noget der føleles så gammelt. Deres politiske system er så anderledes, så det var ret svært og forstå, men stadig meget spændende. 
Til sidste gik vi hen og fik aftensmad på en mexicansk restaurant, inden vi vendte snuden hjemad igen. Klokken var næsten 23 før jeg var hjemme igen i min egen seng, men det havde været en hel fantastisk tur, hvor jeg oplevede så meget!






 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar