lørdag den 28. februar 2015

Texas State German Contest

Lørdag var jeg til i går til State i tysk! State er mesterskabet for hele staten, som man skal have kvalificeret sig til ved en distrikt konkurrence (som Houston fest), så konkurrencen her var en del hårdere end den havde været i Houston.
De det blev afholdt i San Marcos, tæt på Austin, skulle vi køre afsted kl. 4 om morgen for at være der i tide. Min ven Victor kom og gav mig et lift til Reagan, da jeg ikke rigtig havde lyst til at skulle gå så tidligt, selvom det ikke er særlig langt. 
Puck var en smule ked af det, fordi hendes mor skulle rejse samme dag, så hun kunne ikke sige farvel til hende i lufthavnen, men efter et stykke tid var det okay, fordi vi var virkelig spændte på hvordan det ville gå. Jeg var den der havde kvalificeret mig til flest ting, så jeg var nødt til at løbe frem og tilbage mellem de forskellige konkurrencer. 
Jeg havde virkelig inden ide om jeg havde gjort det godt eller skidt, så jeg var en smule nervøs da prisoverrækkelsen begyndte. 

Jeg endte med at få en 3. plads i folkedans (vi fik et trofæ, men det beholder Reagan), en 2. plads i duet acting, en 4. plads i ordforråd, en 6. plads i lytte test, og 7. plads i pass auf.  
Resten af tyskholdet klarede det også okay, selvom der var en del der ikke vandt noget, da de kun havde kvalificeret sig i en ting.

tyskholdet med vores præmie bånd/medaljer/trofæer

Puck og mig efter konkurrencen (det er lidt sløret fordi det er taget i bussen)

1 kommentar: