søndag den 8. februar 2015

Houston fest

I Weekenden var jeg til Houston fest, som er en stor tysk konkurrence her i Houston. I løbet af ugen havde vi brugt vores tysktimer på at forberede os, men da jeg skulle dyste i 6 discipliner, var jeg nødt til også at bruge en del fritid på det (hvilket jeg ikke har så meget af på grund af musicallen). Victor hentede Puck og jeg på skolen lørdag morgen, og kørte os alle sammen til Lanier Middle School, hvor konkurrencen skulle holdes.
Da vi ankom var herr Johnson der allerede, sammen med en del andre fra vores klasse, og han havde købt donuts til os :-P
Jeg skulle hurtigt til min første disciplin, hvilket var Pass Auf (buzzer quiz) som er en holddisciplin, som vi meget overraskende vandt, hvilket betød at vi gik videre til næste runde. Da vi var færdige var jeg nødt til at løbe hen til min næste konkurrence, som var Duet Acting fordi min Victor (som var min partner) havde opdaget at den eneste ledige tid var startet for 5 min siden! Heldigvis gav de os lov til at fremføre vores 5 min skuespil, som gik meget godt når man tænker på at vi ikke havde øvet os siden dagen før og at vi var nødt til at skønne os.
Da jeg var færdig med det, gik jeg hen for at skifte til mit folkedanser kostume sammen med Puck (det var derfor vi har øvet os på folkedans de sidste par måneder). Inden vi skulle danse folkedans, kunne vi godt nå og tage en lytteprøve (man kan dyste i alt fra staveprøver til et traditionelt honningskage hus!!). Vi kunne nærmest ikke høre cd'en de afspillede fordi vi sad aller bagerst, men vi klarede det nu okay alligevel.
Derefter fik vi samlet vores folkedans gruppe og efter en lille forsinkelse gik vi ind og at fremvise vores dans for dommerne. Det kunne helt sikkert være gået bedre, for en af drengene, gjorde nærmest alt forkert!! Efter vi havde danset, løb Puck og jeg op for at tage en ordforråds test, og derefter skulle jeg danse par folkedans med Brian. Brian og jeg havde lært dansen dagen inde på omkring en time, så vi havde ikke så store forventninger til det, men det gik faktisk rigtig godt!!

Omkring kl. 14 var alle færdige med deres discipliner, og kl. 15 var det en kåringceremoni, hvor dem der havde fået mellem 1-5 plads vil få deres præmier.
Jeg vandt hele 5 præmier (det højeste af hele min skole)

Pass Auf- 4. plads
Duet Acting - 3. plads
Lytteprøve - 5. plads
Ordforråd - 4. plads
Par folkedans - 3. plads

Jeg fik 2 medaljer for min 3. pladser, og rester fik jeg et bånd for.

Hvis man får mellem en 1-5 plads til Houston fest kvalificere man sig til State i den disciplin. Det vil sige at jeg skal kæmpe i 5 ting, hvilket er godt, men også betyder at jeg kommer til at bruge rigtig lang tid på at forberede mig til det!

Reagan fik også en pokal for at være den skole, med under 100 elever i deres tysk program, som fik flest point!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar