mandag den 20. oktober 2014

PSAT test

I onsdags tog jeg en PSAT. Det er en ca. 3 timer lang test i 5 dele omkring matematik, læsning og skrivning. PSAT'en er en slags træning for SAT testen, som vi skal tage engang efter jul. SAT er en virkelig vigtig test, som colleger kigger på når man søger ind, så det er virkelig vigtigt for folk at de klarer den godt.
Jeg fik af vide at jeg ikke behøvede at tage den, da jeg ikke kan bruge den til noget, men jeg valgt at tage den alligevel, for at ligesom at prøve det, og jeg syntes også at det kunne være lidt sjovt at se hvordan jeg ville klare den.
Jeg tror engelskdelen er gået helt fint - syntes ikke den var specielt svær, men i matematikdelen havde jeg INGEN ide om hvad jeg lavede!!! Det er ikke fordi jeg ikke kan finde ud af matematik, men jeg tror de laver matematik på en lidt (meget) anderledes måde her, end det jeg er vant til!
Det er en afkrydsnings prøve (med 5 svarmuligheder til hver), hvilket er fint nok i engelskdelen, men jeg syntes ikke rigtigt det giver mening at gøre i matematik. Jeg har jo heller ikke nogen matematik eller science klasse her, så jeg er slet ikke vant til at gøre det på deres måde, så det gør det heller ikke ligefrem nemmere. Nogle af spørgsmålene var meget nemme, og andre så lette ud, men jeg havde bare ingen ide om hvad de ville have jeg skulle gøre (og man har ikke særlig lang tid til det!), så jeg gættede mig nærmest hele vejen igennem den del.
Men hvem ved... måske har jeg været heldig og klaret mig rigtig godt i engelskdelen og gættede rigtigt på de fleste matematikspørgsmål (nogle af svarmulighederne kunne jeg udelukke, så jeg gættede ikke helt i blinde) så jeg kan i teorien have klaret mig rigtig godt... Jeg tror hvis vi får svar på det engang til december, men uanset hvordan det har gået, kommer det jo ikke til at påvirke mig på nogen måde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar