søndag den 12. oktober 2014

Homecoming

Den her uge har været Homecoming week.
Til at starte med vil jeg prøve og forklare lidt om hvad Homecoming egentlig er, så alle jer der aldrig har hørt om det før, har en chance for at følge med.
Homecoming er når ens football hold "kommer hjem" - det vil sige at de har en meget vigtig kamp (normalt mod deres ærkerival). Normalt har en skole også en fest enten dagen før eller efter, for at fejre det. For at komme i stemning til kampen, enten om fredagen eller lørdagen, holder skolen noget der hedder Homecoming week. De forskellige dage i ugen kan man så klæde sig ud inden for et bestemt tema, som er forskelligt for hver dag. Til football kampen er der også kåringer - en pige og en dreng for hver årgang, men den vigtigste af dem alle er "King" og "Queen" for seniorene. De som beslutter sig for at stille op prøver at vinde folks stemmer hele ugen ved at dele ting ud - f.eks. cupcakes, slik, donuts eller at muligt andet, hvilket er ret lækkert :-P

Som sagt havde min skole Homecoming week den her uge. De havde selvfølgelig også forskellige klæde-ud-dage. 

Mandag: Jersey-day (du måtte have en trøje på fra ens ynglings sporthold)
Tirsdag: Twin-day (du skulle matche med en anden, så i var tvillinger)
Onsdag: Character-day (man skulle klæde sig ud som en bestemt person - f.eks. superman)
Torsdag: Decade-day (man skulle klæde sig ud som om man var fra en bestemt tidsperiode)
Fredag: Spirit-day (man skulle have noget på som repræsenterer skolen eller har skolens farver)

Det var meget sjovt at se folk gå rundt i mærkeligt tøj de forskellige dage. Rigtig mange udnyttede de forkellige dage, fordi så behøvede vi ikke at have vores unifrom på - jeg må også indrømme at jeg heller  ikke er så vild med khaki bukser... 
Selv var jeg kun med i twin-day, fordi jeg ikke havde noget tøj jeg kunne bruge til de andre dage :-( Puck og jeg var tvillinger - vi havde bar en stribet trøje på, sort nederdel og convers på, men det var rigtig dejligt, og også lidt underligt, ikke at have sin uniform på. Spirit-day var jeg også med i. Jeg havde købt en Homcoming trøje med en Bulldog på skolen og så jeans shorts på. Så havde jeg selvfølgelig også min Homecoming mum på, som Emily og jeg lavede i søndags. Den var ret tung at gå rundt med hele dagen, men det var nu alligevel ret sjovt at prøve. Jeg tror cirka halvdelen af alle pigerne havde en på, og man kunne tydeligt høre dem komme gående, for man af dem havde bjælder og klokker på!! En pige som jeg har kontorarbejde med i første periode malede også 2 poter på min kind (vi er jo bulldogs!!)
Puck og jeg med vores mums
Om Tordagen var der Homecoming parade efter skole. Nærmest hele skolen deltog i det! Cheerleaderne går og hepper, bandet spiller og bgefter kører en masse elever efter i trucks og skriger "GO BULLDOGS!". Puck og jeg gik ved siden af og så på det, fordi vi ikke kendte nogen som kørte, men der var nogen som så os, der spurgte om vi ikke ville op og køre med dem, så vi endte begge to på ladet af en truck. Den kørte ikke særlig hurtigt, men der var alligevel en smule vind, hvilket var rigtig dejligt, for det var mega varmt den dag! (selvom det er oktober er det stadig 30 grader!)

Fredag var helt sikkert min ynglings dag. Det var første gang jeg virkeligt har oplevet High School Spirit her, og alle folk virkelig til at være i virkelig godt humør på grund af kampen om aften, hvilket smittede af på mig. Timerne var også en smule kortere end de normalt er, fordi vi skulle nå at have dem alle inden kl. 15 hvor vi havde peprally. Til peprallyet dansede cheerleaderne og redcoatsene. Skolebandet spillede også og det blev heppet og sunget. Det var lige før jeg følte at jeg var tilbage på min efterskole på grund af stemningen! 

Skolens avis har lavet en video omkring Homecoming week som i kan se her 

Fredag aften var jeg til Homecoming kampen mod Westbury High School. Jeg havde virkelig glædet mig til at se min første football kamp og det skuffede ikke!! Jeg syntes faktisk at det var meget sjovt at se kampen, men det der gjorde det endnu bedre var stemningen der. Jeg var der sammen med Puck og Emily kom også (sammen med Rodney, som også var med os uge for at købe tingene til min mum). Vi sad sammen med nogle fra vores tysk klasse som også går i German club, og de var faktisk rigtig flinke. Josephine var også til kampen sammen med Emma Johnson og nogle andre fra Waltrip, som også lige var ovre for at sige hej. 
Kampen var rigtig god! Vi tævede Westbury 56-0, hvilket er virkelig meget!! Lederen på det kontor hvor jeg har 2 periode, er gift med inspektøren fra Westbury, og han havde et vædemål med vores, om at hvis vi vandt ville han være iklædt Reagan tøj hele dagen (i kan se da de laver væddemålet i videoen om Homecoming week - det er omkring 9:22) og købe frokost til hende på mandag ;-)

Emily, mig og Puck til kampen (med vores mums endnu en gang)

Reagan har desværre ikke nogen Homecoming fest :-( Der er hvis nogle som holder en afterparty i stedet for, men da jeg har hørt at det kan være ret vildt, valgte jeg ikke at tage med. I stedet for, regner jeg med at tage med til mine venner på Waltrips fest, fordi de inviterede mig da de hørte at Reagan ikke havde nogen fest, og jeg gerne vil opleve det. Desuden kender jeg en masse på Waltrip gennem Younglife, så det skal nok blive rigtig sjovt alligevel :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar