mandag den 20. oktober 2014

NASA

Fredag var jeg henne og se NASA!! Det er et sted som jeg virkelig gerne ville hen og se ingen jeg skal hjem igen, så jeg var rigtig glad for at få en chance for at se det.
Det er faktisk en lidt sjov historie om hvordan jeg endte med at tage derhen....

Lige nu har min skole besøg af 10 tyske elever som er her i 2 uger, og de bor ved nogle elever fra min tyskklasse (jeg fandt først ud af at de skulle komme, et par dage inden de ankom). Torsdag snakkede jeg med en af drengene fra min tyskklasse, hvor jeg så finder ud af at dagen efter (fredag) skulle tyskerne og dem de bor med, hen og se NASA i stedet for at skulle i skole. Jeg må indrømme at jeg blev en smule jaloux, fordi jeg også gerne ville derhen. Han troede at jeg og Puck også skulle med (fordi vi også er udvekslingsstudenter) men jeg fortalte ham så at vi ikke engang havde vidst at de skulle afsted. Uden at jeg vidste det, havde han så gået hen efter timen og spurgt Mr. Johnson (min tysklærer) om vi ikke kunne komme med, fordi vi aldrig havde set det.
Dagen efter tog jeg i skole som sædvanligt, og gik til mig første time (office). Vi lavede ikke rigtig noget der, så vi fik lov til at gå 10 min før klokken ringede. Da det var en smuk dag valgte jeg at gå ud i skolegården for at nyde vejret lidt, inden det blev alt for varmt. Der møder jeg så tyskerne og de af mine klassekammerater som skulle afsted. Jeg går selvfølgelig over for at snakke med dem, og mens jeg står og snakker med dem, kommer Mr. Johnson over til mig og spørger om jeg ikke vil med, fordi de har en ekstra plads i bilen! Jeg skulle bare ringe til Aly fordi hun skulle give mig tilladelse til at tage afsted, men det havde hun heldigvis ikke noget imod.
Desværre kunne Puck ikke komme med, fordi vi skulle køre lige med det samme, men hun havde en volleyball kamp om aften, så hun havde alligevel ikke kunnet komme.

Jeg havde en rigtig god tur til NASA! Det var virkelig spændende at se, og det føltes nærmest uvirkeligt at være der, fordi man har hørt så meget om det. Vi startede med at høre en rigtig astronaut fortælle om hvad han har lavet, og om hans ture ud i rummet. Bagefter fik vi en rundvisning af de forskellige bygninger, så vi fik set det hele. Det var super sjovt at se alle de forskellige steder og hvor avanceret rumskibene egentlig er. Vi fik også lov til at røre en lille sten fra Mars, som kom til Jorden for mange år siden i en meteor.

Da jeg troede jeg bare skulle i skole tog jeg ikke mit kamera med, så de billeder jeg har er taget med min iPhone, så de er ikke den bedste kvalitet.

Veronica, Ashley og jeg 






Efter vi havde været der, var det meningen at vi skulle tage videre til Galveston, men fordi der var nogle stykker der var nødt til at tage hjem fordi de skulle noget senere, blev jeg også nødt til at tage hjem, fordi ikke var nok pladser i bilerne ellers. Selvfølgelig ville jeg gerne have været med til Galveston, men jeg har allerede været der, og kommer sikkert også derhen igen, så det var også at jeg var nødt til at tage hjem.

Jeg kom tilbage til Reagan da der kun var 10 min tilbage af den sidste time, så jeg tog bare hjem i stedet for. Men min dag stoppede skam ikke der! Jeg havde en aftale med Emma og aften, så kl. 18 tog jeg hjem til hende for at få aftensmad og hygge. Vi besluttede os for at køre hen og leje en film og køre lidt slik og frosen jogurt (jeg elsker at have venner som kan køre bil!). Efter at have set filmen og prøvet en masse amerikansk slik, tog jeg hjem fordi jeg skulle meget tidligt op dagen efter, og jeg var super træt, for det havde været en virkelig lang dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar