tirsdag den 21. oktober 2014

En meget travl weekend

I weekenden har jeg normalt altid vildt travlt, men den her weekend har godt nok været hel vanvittig!
Det er dog slet ikke en dårlig ting, for det betyder bare at jeg får prøvet en masse :-)

Jeg startede weekenden meget tidligt om morgen. Kl 7 skulle Aly og jeg være klar, fordi vi skulle køre hen til en gammel dames hus, som vi skulle hjælpe med at fikse og male. Grunden til at vi skulle det, er at vores kirke samarbejder med en organisation, der hedder: Rebuilding Together Houston, som går ud på at frivillige hjælper ældre eller handicappede med at kunne blive i deres hjem. Den opgave vi havde fået tildelt var, som sagt, at male en ældre dames hus, og fikse nogle småting. Vi startede kl 8 om morgen og fortsatte helt indtil kl 16! Det var rigtig hyggeligt, men det var en virkelig varmt dag, så jeg troede nærmest at jeg skulle dø af hedeslag!! 
Vi blev en smule forsinket fordi oprydningen tog en smule længere tid end vi først havde regnet med. Normalt ville det ikke have været så galt, men problemet var at Emilys mor, Jane Ann, ville komme og hente mig kl 17, så vi kunne tage til Waltrips Homecoming game! Da Aly og jeg kommer hjem har jeg kun 20 min inden jeg skal afsted igen, og efter en lang arbejdsdag i bagende sol, føler man sig en smule klam og stinkende... Jeg nåede dog heldigvis lige at få et ordentligt bad og skiftet tøj inden jeg var på farten igen.

Waltrips Homecoming game var mindst lige så sjovt som Reagans, selvom de tabte 41-14. Jeg sad sammen med Emilys mor og resten af hendes familie i starten, men da jeg kender en masse fra Waltrip, gik jeg meget rundt og småsnakkede. Emily er i Waltrips band og Emma er i colorguard, så jeg kunne ikke sidde sammen med dem, men det var stadig rigtig hyggeligt :-)
Efter kampen var færdig kørte Jane Ann og jeg hen til Waltrip (kampene bliver spillet på et stadium lidt uden for byen) for at hente Emily, fordi hun skulle køre med bus tilbage til skolen med alle instrumenterne. Da vi havde hentet hende og Rodney (en af hendes gode venner, der også er i bandet, som jeg har mødt nogle gange nu) kørte vi hen på Taco Bell for at få aftensmad. Hverken Emily eller jeg havde fået aftensmad, fordi hun havde en prøve med bandet, og jeg havde så travlt. 
Jeg var tilbage ret sent, så jeg gik på hovedet i seng, for jeg var udemærket klar over at i morgen ville blive endnu en hektisk dag!








Søndag var det Alys 38 års fødselsdag, så det skulle vi jo fejre. Vi var selvfølgelig i kirke, som vi plejer og bagefter var vi ude og spise. Seths mor var med os i dagens anledning, og det var super hyggeligt. Da vi kom hjem igen fik vi fødselsdagskage og Aly åbenende sine gaver. 
Hun var ret smadret efter at havde brugt næsten hele dagen på at male et hus, så hun besluttede sig for at tage en lille lur. Jeg gik overfor at ordne vasketøjet, men besluttede mig i stedet for til at Skype lidt med min familie, og så ordne vasketøjet bagefter. Der var lidt problemer med forbindelsen (nogle gange fryser skærmen og så lægger den på...) men vi fik da alligevel snakket noget. Mens jeg snakker med dem skriver Emily til mig og spørger om jeg ikke vil hænge ud senere på dagen. Det skriver jeg at jeg da gerne vil, så omkring 10 min senere skriver hun at hun er på vej! Det var ikke lige det jeg havde regnet med, men det gjorde det ikke noget ;-) Det betød dog at jeg var nødt til at sige farvel til mine forældre hurtigt, for så at løbe ud af døren endnu engang! 
Emily tog mig hen til et sted, der hedder BB's. Det er en restaurant som servere rigtig sydstat-mad (også kaldet cajun). Jeg havde nemlig fortalt hende at jeg ikke rigtig havde fået cajun endnu, fordi vi mest er ud og spise på mexicanske resturanter. Hun bestilte (for ærligtalt havde jeg ikke noget ide om hvad halvdelen af det man kunne få var!), så vi endte med at få gumbo og pecan indbagts kylling. Selvom vi var propfulde bestilte vi også bread pudding til dessert. Det var noget super godt mad. gumboen og kyllingen var en smule stærkt (som så meget andet af deres mad) men bread puddingen var virkelig god! Det er helt sikkert noget jeg godt kan finde på at bestille igen :-P
Emily havde fået lov til at låne bilen i 3 timer, så efter middag tog vi hen til en kostumebutik for at kigge på alle halloween kostumerne. Jeg har stadig ikke fundet ud af hvad jeg skal klædes ud som, men jeg regner da med at gå "Trick or Teating" med Emma og Emily, eller pigerne (måske endda begge) og så behøver jeg et kostume! 
Vi var også et smut i Walmart, og i et mexicansk supermarket for at få lidt slik - mexicansk slik smager mærkeligt... jeg er nok mere til det amerikanske eller danske hvis det skulle være.
Emily havde nogle lektier som hun skulle have lavet, så vi tog også hjem til hende, hvor jeg hjalp hende med det jeg kunne og ellers snakkede vi bare lidt. 
Da jeg endelig kom hjem igen var klokken omkring 21 og jeg var dødtræt, så det blev ikke lige til noget med det vasketøj alligevel... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar