søndag den 17. august 2014

Soft landing camp i New York

Så er det min sidste aften i New York for i morgen tager jeg videre til Houston :-)
Det har været en hel fantastisk tur, hvor jeg har oplevet en hel masse!! 

Det hele startede med at mine forældre og jeg kørte til København tirsdag aften, hvor vi blev og overnattede. Jeg fik dog ikke så meget søvn, fordi jeg var så spændt! Da det endelig blev morgen pakkede vi sammen, fik morgenmad, og gik hen for at tage metroen hen til lufthavnen. Vi tænkte at det var nemmere at tage den end at køre, men så opdagede vi den vi havde planer om at tage med var under ombygning, så vi måtte finde en alternativ rute... Det lykkes heldigvis og i kom lige til tiden. 

I lufthavnen blev vi tjekket af for at være sikker på at alle var kommet, og derefter fik vi nogle praktiske informationer. Vi blev en smule forsinket fordi det tog ekstra lang tid at tjekke bagagen ind, så vi havde kun 5 minutter til at sige farvel :-( 
Da jeg var kommet gennem security gik jeg og nogle andre piger næsten direkte hen til gaten fordi vi under ingen omstændigheder ville komme forsent! 

Flyveturen var fin nok selvom den var rigtig lang! Der var dog en del turbulens den sidste halve time af turen, og det kunne min mave desværre ikke helt klare, så frokosten kom lige op igen :-/
Da vi endelig landede i NYC var klokken cirka 15 lokaltid, men de er altså 6 timer bagefter, så vi ar alligevel godt trætte... Før vi kunne komme ud af lufthavnen skulle vi dog først hen til en slags ekstra security, hvor vi skulle have taget fingreaftryk og have tjekket vores papirer... 

Da vi endelig var ude af lufthavnen blev vi hentet af en bus, som kærte os hen til hotellet. Der fik vi vores værelse (jeg skulle dele med 2 andre danskere) og vi fik også noget aftensmad. Jeg spiste sammen med mange af de andre piger fra DK hvilket var rigtig hyggeligt!
Inden vi måtte gå i seng skulle vi også til et møde, hvor vi skulle have nogle praktiske ting at vide, og så gik jeg bare på hovedet i seng derefter!



Den første rigtige dag i New York skulle vi bruge på sightseeing. Det var vildt spændende, og jeg gik sammen med nogle rigtig søde danske piger :-) Vi så Times Square, Central Park, Ground Zero og mange, mange flere ting! Vores guide var også vildt sej, og fortalte os alle mulige spændende ting!



Dag nummer 2 skulle vi igen til New York, men den dag skulle vi på shopping!! Jeg gik med de samme piger som dagen før, og vi var i alle mulige butikker - desværre fik vi ikke købt så meget fordi det hele var så overvældende!! Til gengæld var vi på Hard Rock Cafe - det var helt vildt hyggeligt! Jeg havde aldrig før været på Hard Rock Cafe, men det var et super fedt sted. Vi fik nogle (alkoholfrie) drinks, og en hel vildt god burger :-P

Den sidste dag var vi i Six Flags - det er en hel vild stor forlystelsespark! Desværre var der vildt mange mennesker fordi det var en lørdag :-( Jeg gik med pigerne igen, og vi fik desværre kun prøvet 2 ting (men de var også vildt sjove!) Vi var faktisk også på safari ved en fejl... Vi kom til at stille os i køen til det, ved en fejl (vi troede det var en rutsjebane) og vi opdagede det ikke før det blev vores tur... Da vi kom tilbage igen var klokken blevet mange og der var flere timers kø til alting! 
I aftens har jeg pakket mine ting sammen og hygget med pigerne. Jeg skal desværre ikke flyve sammen med nogen af dem (så vi skal op på vidt forskellige tidspunkter) så vi har sagt farvel lige inden vi gik i seng.

Jeg skal op klokken 5 i morgen fordi jeg skal køre fra hotellet kl. 6:20 og jeg gider ikke at skulle stresse fordi jeg har travlt. Jeg skal først flyve fra Newark klokken 9:20, derefter mellemlande i Dallas, og så flyve mød Houston. I følge planen skulle jeg lande der kl 13:50, så det bliver også en lang dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar