søndag den 22. marts 2015

San Antonio

Da Aly og jeg kom meget sent hjem fra LA om tirsdagen, sov jeg lidt længe om onsdagen og brugte det meste af tiden på at pakke ud... og pakke igen! Jeg skulle nemlig allerede afsted på min næste udflugt den næste dag! Emily og hendes familie havde inviteret mig med på en tur til San Antonio (som er en af de større byer i Texas).
De hentede mig omkring kl 9 om onsdagen og så tog vi afsted på den 5 timer lange køretur :-) 
Det var en virkelig hyggelig køretur, hvor jeg sad på bagsædet sammen med Emily og så "Gossip Girl" og spiste slik. De 5 timer fløj afsted og inden jeg vidste af det var vi allerede ankommet. 
Det første vi gjorde var at gå hen for at se the Alamo. For jer der ikke ved hvad det er, og jeg bebrejder jer ikke, er the Alamo en ruin fra krigen mellem Texas og Mexico fra omkring år 1800. Det er en meget vigtig del af Texas's kultur og de er meget stolte af det. Der er faktisk et ordsprog omkring det: "Remember the Alamo", og der er lavet en del film om det. 



Da vi havde været inde og se det (det er et lille museum) tog vi hen for at spise på en lille mexicansk restaurant, og bagefter tog vi til det mexicanske market. 
Bagefter fandt vi et lille hotel hvor vi kunne overnatte, fordi vi var ved at være dødtrætte efter en meget lang dag, og næste dag skulle vi hen og se en renesanse festival i nærheden som de tager hen til hvert år. Desværre regnede det næsten hele dagen, men det var stadig sjovt at gå rundt og se alle menneskerne klædt ud i kostumer og sådan noget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar