fredag den 19. september 2014

Go-karts, nyt skema, brandalarm og tysk klub

Så er der allerede gået næsten en uge siden jeg sidst har skrev... tiden går bare vildt hurtigt! 

Lørdag to vi ude for at shoppe. Jeg fik købt en smule, så nu har jeg lidt mere at vælge mellem (havde slet ikke haft tid til at shoppe siden jeg kom, så jeg havde ikke mere end det jeg medbragte fra DK, hvilket ikke var meget) Da vi havde fået shoppet lidt, tog vi på Steak 'n Shake, hvor man kan få nogle virkelig gode burger og milkshakes - mums! 
Søndag var jeg i kirke om formiddagen (som sædvanligt) og derefter tog vi direkte hen til et sted, som hedder "Jumping World" fordi vi skulle til en fødselsdags for en af pigernes veninder, som blev 5 år. Syntes det var ret sjovt at se hvordan en amerikansk børnfødselsdag foregår. De pakker ikke deres gaver ind i gavepapir, men i en gavepose i stedet for. De åbner heller ikke gaverne mens gæsterne er der og så giver værten også gæsterne en lille gave! Til den her fest, fik hver en pakke pokemon kort eller en prinsessebog.
Efter fødselsdagsfesten var vi lige hurtigt hjemme og vende, inden vi afleverede pigerne ved farmor Bonnie, og så kørte Aly og jeg hen til "Speedy's Fast Track". Det var der Youth group'en skulle mødes og hygge. Det var helt vildt sjovt!! Vi kørte Go-kart (jeg vandt!), Laser-tag og minigolf :-) Der var også en arkade der hvor man kunne spille nogle spil og så vinde billetter, som kunne bruges til at vinde en præmie. Jeg var heldig nogle gange, så jeg havde vundet billetter nok til en pose slik - nogle af de andre have kun nok til et stykke tyggegummi! haha...

Emily, Emma og jeg i arkaden
Så har jeg jo også overlevet (næsten) endnu en skoleuge. Den har stået på både op- og nedture... Jeg ændrede jo mit skema sidste fredag, og nogle af ændringerne er gode og andre er... knap så gode. Jeg er rigtig glad for at jeg byttede min Teater klasse - den her klasse er den halve størrelse og meget mindre kaotisk! 
Min Office Work i fjerde periode er også super god. Der er 4 andre piger der og de er meget rare og snaksaglige. I dag lærte jeg dem at sige "jeg elsker dig" og de forsøgte at sige "rød grød med fløde"... dog uden den store succes. 
Min syvende periode er jeg til gengæld ikke lige den største fan af endnu... Det er AV Production, og indtil videre har det været MEGET kedeligt! For at være helt fair tror jeg også en af grundene til det er at det er den sidste periode, hvor jeg i forvejen er træt, men de ting som vi skal lære i løbet af året lyder heller ikke som det fedeste... Jeg bliver nok nødt til bare vente og se.

I går gik brandalarmen også af, så hele skolen var nødt til at gå ud på fodboldbanen. Først troede vi bare at det var en øvelse, men da vi så at det regnede og at der kom brandbiler kunne vi regnede ud at det nok ikke var det... Det vidste sig at det var en lærer som havde lavet et eller andet i et fysiklokale, som havde lavet meget ild eller røg, der var skyld i det, så det var heldigvis ikke noget alvorligt. 

Efter skole var jeg også til møde i tyskklubben. Jeg havde godt nok ikke troet inden jeg tog af sted at jeg ville blive medlem af sådan en klub, men det endte det nu med. Der er møde i klubben hver onsdag kl 16, men man behøver ikke at komme hver gang, og min tysklærer vil gerne have vi er med, så jeg tænkte at et kunne jeg lige så godt. Til det her møde fortalte han bare om nogle af de arrangementer vi kunne tage til i løbet af året, og så bestemte vi at næste onsdag skal vi lave pandekager på den tyske/danske måde (her får de jo amerikanske pandekager, som er små og tykke). 

Jeg har også snakket en del med Puck og hun er bare vildt sød! Det er rigtig rart at have en som er i samme situation som en selv, og så har vi snakket en masse om forskellene på Holland/Danmark og USA.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar