torsdag den 26. december 2013

Juleaften og ny kuffert

Jeg håber at i allesammen havde en helt fantastisk jul! Kan ikke helt fatte at næste gang jeg holder jul bliver det i USA, ved en familie som jeg ikke kender endnu, og det bliver på en helt anden måde, end den jeg er vant til.
Jeg havde en skøn juleaften. Det er min mors fødselsdag så vi havde nogle venner over til brunch (det er en tradition) og bagefter var vi i kirke. Der var vildt mange mennesker, og selvom vi kom over en halv time for tidligt kunne vi ikke sidde samlet, og jeg endte med at sidde oven på min mor. Da vi kom hjem igen skulle vi igang med at lave alt julemaden. Vi fik da også lige tid til at se lidt julekalender, og vi var da også færdig i god tid til at mine bedsteforældre kom.
Efter den traditionelle julemiddag og risalamande var det tid til at danse om juletræet og få åbnet gaver. Jeg var så heldig at mine fantastiske forældre havde købt en kuffert til mig. Det er sådan en rigtig lækker letvægtkuffert, som jeg skal have med til USA næste år. Jeg havde tænkt mig bare at låne en af mine forældres kuffert, eller købe en selv engang til sommer, men min mor havde lige fundet en på tilbud, så det var bare skønt! I butikken fik hun også af vide at man skal have en speciel lås på sin kuffert hvis man skal til USA, så det er lige noget man skal være opmærksom på. Derfor fik jeg også en ekstra lås, til min anden kuffert/rejsetaske (så den også kan bruges) og 2 blå remme så jeg kan kende min kuffert i lufthavnen. Udover kufferten fik jeg også 2 stk. spinningringe, nogle øreringe af min lillbror og lidt penge.

min flotte nye kuffert, med den ene af remmene

3 kommentarer:

  1. Hvilken slags lås er det man skal have? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min mor fik af vide, at der er en regel om at der skal være lås på ens kuffert til USA. Hvis man bare har en almindelig lås på, kan de godt finde på at klippe den op. De låse man kan købe specielt til at rejse med, har sådan en lille skrue/hul som dem i lufthaven kan få op uden at ødelægge den. Du kan købe sådan en lås de fleste steder hvor de sælger kuffeter, og de er ikke særlig dyre. Er sikker på at dem i butikken ved hvad for en det skal være, hvis du siger at du skal til USA :-)

      Slet