lørdag den 26. juli 2014

Visum

Så har jeg også været et smut på den amerikanske ambassade og få visum. Vi havde lidt problemer med at finde det, da vores GPS ikke så gerne ville vise os vej :-( Det lykkedes os dog heldigvis til sidst. Jeg var kommet i rimelig god tid, og med det samme vi kom, gik jeg hen i en kø hvor de tjekkede ens pas, og spurgte hvornår man havde tid. Når man så havde svaret på det, blev man vist over i en anden kø, hvor de skulle tjekke, om man havde noget elektronik eller væske på sig. Derefter blev jeg vidst ind i et lokale, hvor jeg skulle gå gennem en metaldetkor, inden jeg måtte komme ind i venteværelset. Der var ikke nogen derinde, som jeg kendte, men så fik jeg bare snakket lidt med nogle andre udvekslingstudenter om alt muligt. Vi fik snakket en del, fordi der gik næsten en time, før det blev min tur, til at gå op og aflevere mine papirer og få taget fingreaftryk. Så blev jeg sendt ned igen og efter ca. 15 minutter, blev jeg endnu en gang kaldt op - denne gang til et "interview". Jeg tror ikke engang at man kan kalde det et interview, fordi de spurgte mig kun om 4 ting - "skal du afsted et semester?", "hvem betaler opholdet?", "hvor skal du hen" og da jeg sagde at jeg skulle til Houston, Texas spurgte han om jeg kunne lide varme!! Det hele foregik på engelsk, og så fik jeg at vide at jeg var godkendt, og at han ønskede mig en god tur :-) Nu kan jeg bare gå vente en uges tid på at det kommer med posten, og så er jeg nærmest klar til at tage afsted, men der er også kun 18 dage tilbage til at jeg flyver, så jeg skal til at have styr på det sidste ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar