søndag den 16. marts 2014

Tuberkulosetest + godkendt i USA

I tirsdags var jeg hjemme for at få taget en tuberkulosetest. Det er ikke fordi vi havde nogen som helst mistanke om at jeg har tuberkulose, men det er et krav fra USA's side at man få taget sådan en test inden man tager afsted. Grunden til at jeg først har fået taget den nu, er at den ikke må være mere end seks måneder gammel når man rejser, og jeg skulle vente på at få en tid til det ved lægen.
Som jeg også har skrevet i et tidligere indlæg, er jeg vildt bange for nåle, så det var slet ikke noget jeg havde set frem til, men det var slet ikke så slemt som jeg havde frygtet. Måden den bliver taget på er, at de sprøjter en eller andet form for væske ind under huden (lidt ligesom en allergitest) og så skal man vente et par dage, før man kan komme og få den aflæst.
Jeg skulle ind og have den aflæst fredag morgen. Det tog ca. 2 min, for jeg havde absolut ingen reaktion på testen, så ingen tuberkulose til mig! :-)
Desværre kunne vi ikke få dokumentet med derfra samme dag, men de ville sende det til os, så nu kan jeg også snart krydse det af på listen.
Jeg har også lige modtaget mit nye pas med posten (tror der er en eller anden regel om at pasbilleder bare skal være grimme!) så den del er også ude af verden nu.

Torsdag fik jeg også en skøn nyhed. Jeg er nu blevet godkendt i USA, og de er igang med at finde en værtsfamilie til mig! Så nu kan jeg bare gå og vente i spænding på at blive ringet op...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar